Muskelont

Power Kamp = Kämpa Andlöst Muskler Power

Jo, tack. Man fick kämpa sig andlös, och det krävdes både muskler och power. Jag och Sara testade på denna nyhet igår. Men oj, jag var inte beredd på att det skulle vara så tufft som det faktiskt var. 14 stationer. Först 30 sekunder på varje med 15 sekunders vila emellan, som uppvärmning! Sedan två varv med 1 minut på varje och 30 sekunders vila. Det kanske inte låter så farligt, men träningsvärken idag säger något annat. Benen och nederdelen av kroppen är det inga problem med, men överdelen är det värre med. Bröstmusklerna och skuldrorna är i det närmsta förlamade. All "styrka" som jag haft innan i överkroppen har tydligen försvunnit helt och hållet. Det blir bara till att börja göra armhävningar innan läggdags igen. Ett tag var jag jätteduktig med det, men en hel sommar utan någon som helst träning säger sitt nu.

Plus att jag tycker den vanliga MaxiMedel-gympan är roligare än det här. Så på måndag blir det ett sånt pass igen. Det sista innan jag drar iväg söderut. Jag skulle vilja hitta något volleybollag i Spanien, men är så otränad för tillfället, så det räcker med något division 3-4 lag eller något sånt, haha. Nu har jag visserligen inte så stor koll på hur stort volleyboll är, så vet inte hur deras divisioner fungerar. Men jag behöver verkligen komma i lite bättre kondition nu.

Idag får jag förresten min väska, om mamma inte glömmer att hämta den. Så sen kan jag börja packa så smått.

Idag är dessutom den sista fredagen i Sverige! I morgon blir det antagligen utgång, den sista innan jag åker. Nu börjar det närma sig, och nervositeten stiger när dagarna blir färre. Nu ska jag återgå till min rumsrensning.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det var jobbigt! Har också träningsvärk i axeln och skuldorna! Men benen har klarat sig!:D Hoppas du får kul ikv!:)

2007-09-08 @ 10:52:19
Postat av: Emily

Hahaha lite träning dör du inte av. ;) Men håller med. Man får ju ont överallt när man inte varit igång på ett tag.

2007-09-09 @ 19:03:15
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0