Nervöst snack

Om en halvtimme ungefär ska jag sätta mig bakom ratten, backa ut ur garaget, nerför den branta backen, ut pa vägen och styra kosan mot barnens skola. Det är minst sagt lite pirrigt, och jag önskar verkligen att de uppför sig och är pa glatt humör. Annars blir det jobbigt för stackars mig.

Farfar var här idag igen. Han säger att jag maste plugga spanska very hard, och sa vill han fa mig till att läsa Don Quijote, och visst det gör jag gärna, men inte pa spanska! Jag kommer ju inte första ett jota, och att över huvud taget fa uppfattning om vad den handlar om kommer vara omöjligt. Sa nja, att ägna en timme at varje mening känns lite onödigt just nu. Men jag Ska läsa den. Men helst pa svenska.

Idag har jag klippt luggen. Själv alltsa, ingen frisör inblandad. Den blev kanske en aning kort, men det växer ju ut igen. Klippte lite pa sidorna ocksa, där bak ser jag inte sa mycket, sa det far vara som det är. Det ser säkert finemang ut ända.

I förrgar, tror jag att det var, fixade jag naglarna. Fransk fin manikyr för att försöka halla en nagel i schack, den hade fatt en spricka i kanten och ville ga sönder med det ville inte jag att den skulle. Sa jag tänkte att jag skulle limma med lite nagellack. Det gick rätt bra, tills igar. Sprickan hade gatt upp ännu mer, sa jag fick nog och drog av halva nageln (kanske en överdrift, men en fjärdedel rök nog), och det gäller inte vilken nagel som helst, utan höger tumnagel. Sa nu är den lite öm eftersom det försvann ganska mycket av den, men den växer väl ut den ocksa.

Som om inte detta vore nog, växer även mina sa kallade visdomständer för fullt. I höger nederkäke tittar det upp en liten vit bit, och det är rätt ömt där ocksa. Det fastnade lite choklad i den häromdagen, och det gjorde ont. Sa jag har en del jag kan klaga pa, men ska försöka uthärda pinan.

Dessutom, igar upptäckte jag nagot fasansfullt. Jag har rakat köpa brun mascara istället för svart! Vad ska man ta sig till? Jag har aldrig i mitt liv använt annat än svart, men nu far jag alltsa ställa om mig till brun. Usch, hemska tanke. Men jag orkar inte aka in till Madrid och köpa en helt ny svart, blir för dyrt. Snala Anna maste spara pa utgifterna.

Nu är det bara 20 minuter kvar till avfärd. Magen är mätt och belaten. Försökte göra Saras vegoburgare men det blev bara pannkaka av det hela. Inte bokstavligt tyvärr, pannkakor hade varit smarrigt. Men allting blev bara mos, och jag ska aldrig försöka göra det igen. Gar ju inte att fa ihop smörjan till runda burgare. Bara smular sönder! Kokade spaghetti till, och den blev i alla fall bättre. Tacka vet jag pasta i enkla former.

Pappa Alv ringde precis och fragade om allting var okej, och tja, det är det väl antar jag. Blev inget solande idag, far väl ta det i morgon. Om jag inte lägger mig i 10 minuter nu. Kanske ska göra det förresten. Ja, det ska jag, bra uppvärming för att hämta ungarna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha kom hem så ska jag göra vegoburgare till dig ;) Och jag tror brun mascara kan vara fint:)

2007-09-26 @ 16:20:36
Postat av: Emily

Det verkar som om din kropp gillar att ställa till problem för dig genom att växa på olika sätt. :P

2007-09-30 @ 13:46:09
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0