Norske jänter pa tur

Idag har jag pratat svenska! Visserligen har alla svar varit pa norska, men det räknas nästan som svenska det ocksa.

Jag bestämde mig för att ta en tripp till Madrid och ga pa Pradamuséet, hade ju inget bättre för mig ända. I kön in till muséet hör jag skandinaviska bakom mig och ser fem glade kvinnlige norske pensionister (eller vad det heter pa noska). Jag beslutar mig efter ett tag för att prata med dem. Längtan efter nordiskt sällskap blev för stor. Trakigt att ga själv pa musuem ju. Sa, jag slog följe med dessa damer, och det var faktiskt trevligt.

Efter besöket bland alla tavlor skulle vi vidare mot El Parque Retiro, och efter lite letande kom vi dit. Jag var hungrig, och som tur var damerna ocksa det. Sa vi letade reda pa ett matställe, och jag at en jättegod tortilla med potatis i. Och baguett-bröd till det. Mumsigt värre. Sedan var jag tvungen att skynda mig till Metron. Skulle träffa Pappa Alv vid universitetet vid 16, och Metron tar ca 30 minuter dit och klockan var 2 minuter över halv när jag kom till nedgangen. Men hann i alla fall i hyfsad tid, bara 5 minuter sen.

Sa, tack vare att IKEA blev inställt har jag fatt se enmängd malningar och prata svenska med norskor. Sa inte en helt bortkastad dag trots allt.

Har dock huvudvärk nu, sa ska nog ta och vila en stund. Barnen är pa barnkalas just nu, vet inte när de kommer hem, men Mamma Alv är med dem, sa ningún problema. Ska ta en tablett med cola, sedan sova om det gar. Se om det hjälper mot huvudet.

Kommentarer
Postat av: Sara

Så mysigt att du träffade lite "hemma folk" :)

2007-09-28 @ 18:31:27
Postat av: B

Talade inte norskorna spanska?

2007-09-28 @ 18:35:15
Postat av: Mammica

Härligt att du så lätt får/tar kontakt med människor! Det gör livet både enklare och roligare! Bra också att du har varit på Pradamuseet så att du kan guida oss när vi kommer till Madrid.
Hoppas huvudvärken går över snart. Tänker du på att dricka tillräckligt när du är ute?
Kramisar!

2007-09-28 @ 18:37:19
Postat av: Emily

Vad gullig din mamma är!! :) Så drick nu ordentligt. ;) Osvenskt att ta kontakt sådär. Du lär dig lite spanska positiva egenskaper.

2007-09-30 @ 13:59:03
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0