Söndagslunch med släkten

Idag at vi lunch hos abuelo y abuela (farfar och farmor). Tío y tía (farbror och faster) con los primos (med kusinerna) var med ocksa. Och jag maste erkänna att det är svart att vara 100% vegetarian här. De har massa ickevegetariska saker i allting som jag helt enkelt far pilla bort. Men med tonfisk i salladen blev det svart. Jag ogillar tonfisk över huvud taget,.och i den här salladen var den helt mosig och hade tagit över hela salladsskalen. Försökte pilla bort den sa gatt det gick, men tyvärr fick jag nog i mig nagra smabitar ända. Det var lättare att pilla bort räkorna, de var större och mer sammanhallna om man säger sa. Men som sagt, jag far vara lite flexibel vad gäller maten. Ett fullständigt liv som vegetarian här är praktiskt taget omöjligt vad det känns nu. Men lovar att göra mitt bästa för att halla mig fran allt vad kött och fisk heter ända.

Jag är trött. Men vill ha nagot att göra. Känns rätt trakigt här. Helgen den 12:e ska familjen iväg, det är tydligen nagot festfirande för nagot helgon, eller vad det var, och da lämnar de mig antagligen här. Vet inte riktigt vad jag ska göra da, och tydligen ska Manu ocksa iväg den helgen. Skolan har visserligen börjat da, sa förhoppningsvis har jag träffat nya människor som kan underhalla mig. Annars kan jag ju ta en tripp till Sverige, Manu tyckte jag kunde aka med Ryan Air för 1 cent. Och ska man bara aka ett par dagar sa. Haha. Men nja, jag vill nog se om jag inte kan stanna kvar här. Men maste ha nagot att göra i sa fall. Trakigt att vara ensam i tre dagar utan nagot som helst att hitta pa.

Jaja, vi far väl se hur det blir. Är ett tag dit i alla fall.

Pa onsdag ska jag förresten hämta barnen i skolan alldeles själv för första gangen. De kommer alldeles säkert vara tjuriga och inte alls vilja göra som jag vill. Det kommer bli pannkaka av alltihop, bara hoppas att smeten gar att fa ihop nagorlunda okej. Blir spannande i alla fall, och da far jag dessutom köra bilen precis som jag vill. Men kanske bäst att göra som Pappa Alv vill ända, sa jag inte rakar köra pa mitt sätt när han väl är med. Jag vill ha tillbaka "min" svenska Saab därhemma, sa jag kan visa honom hur en bil ska köras pa riktigt.

Haller pa och skriver med min rödhariga hobbit vän, Manu alltsa, pa MSN. Han har härmed lovat att följa med mig till IKEA och fixa min mobil (dock inte pa IKEA). Han felt a little bad över att han skulle iväg langhelgen. Sa han maste kompensera med att underhalla mig fram tills dess pa bästa sätt. Alltsa genom att köpa mina alla ton choklad till mig. Later bra, eller hur? Längtar verkligen tills jag har mer att göra än nu. Behöver känna att det händer nagot kul snart igen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag kan komma ner då om du vill ;)

2007-09-23 @ 21:05:07
Postat av: Helena

Hej Anna, så har jag äntligen tagit mig för att kolla din blogg ang. aupairandet. Jag ska läsa mer sen... nu har jag egentligen inte alls tid. Lycka till! Massa kramar / Helena (ejamtlannstaus)

2007-09-24 @ 11:06:39
Postat av: Emily

Den 12 oktober eller? Vilket helgon firar dem?

2007-09-30 @ 13:31:34
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0