Senaste helgerna

Mina senaste helger har varit lite annorlunda mot resten av tiden, för jag har nämligen spenderat rätt mycket tid med Ren på fritiden. För ett tag sedan var vi ju i Madrid och partajade, något jag aldrig kommer glömma, oj, oj vilket ställe det var. Men det finns det redan ett inlägg om så det tänker jag inte ta igen.

Vi har även varit ute en gång i Alcalá på ett ställe där jag aldrig varit förr, men som var helt okej.

En söndag åkte vi in till Madrid och till Retiro, som är en gigantisk park. Jag har bara varit där en gång innan, den gången jag gick på Prado tillsammans med fem norska pensionärtanter, så nu fick jag se lite mer av det. Vi (han) hade stämt träff med hans kompisar där så det var jag och ca 9 killar. 5-6 från Belgien, en från Ryssland (har träffat honom flera gånger innan), en från Schweiz och så Ren. Kanske var något mer land också, men det minns jag inte.

Nackdelen med att umgås med Ren är att vi inte pratar spanska, utan engelska. Vilket i och för sig är bra, för jag lär mig en hel massa australiensiska slanguttryck, vilket ju kan vara användbart om jag nu åker dit jag också.

Den här helgen vet jag dock inte om vi kommer att träffas, eftersom Farföräldrarna Alv är här. Men jag ska fråga dem om jag kan smita ifrån ett par timmar i morgon, eller om de vill ha mig här ständigt. Det skulle i och för inte vara hela världen om jag inte kan åka in till Alcalá, eftersom vi träffas varje dag i skolan och sedan ska till Sevilla en massa dagar.

Plus att för tillfället är jag ensam i huset, de andra är ute i byn någonstans, så min ledighet är rätt normal ändå.

Kommentarer
Postat av: Emily

Har du någon bild på honom? Jag är nyfiken på hur han ser ut.

2008-04-15 @ 20:26:10
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0