Resumé

Snabbgenomgång:

Onsdag - Ye's sista dag. Trist att hon har åkt, vi hann få rätt bra kontakt den sista tiden. Korea är långt bort (likaså Japan, tänker på Aki), så tack för att det finns Facebook!

Torsdag - Alla hjärtans dag - Firades i skolan med att vi skrev kort till varandra, alla fick en hemlig person de skulle skriva till och sen röstades det fram vinnare. En av de tre vinnarna var en koreansk kille som hade fått skriva till en av de unga nya lärarna, en kille. Det var en "äkta" kärleksförklaring och alla skrattade halvt ihjäl sig när han blev tvungen att läsa upp sitt kort. Men gud vad det var kul!

Fredag - Har redan skrivit det mesta i ett tidigare inlägg. När jag kom hem från barnens skola åkte vi fyra (jag, barnen och Mamma Alv) till Valencia tillsammans i bilen, och Pappa Alv skulle ta tåget senare.

Lördag - Åkte inlines med barnen (de åkte, jag  och Pappa Alv tittade på), var på stranden en massa tid, åt lunch på en restaurang, och inte så mycket mer intressant. Familjen Alv har en lägenhet precis jämte Morföräldrarna Alv, och jag delade rum med Alvita en natt och Alvato en natt. Alvato var lättast att dela rum med, när Alvita vaknade började hon ropa efter sin pappa och ville inte alls prata med mig. Alvato är oftast mycket mindre envis när det gäller det.

Söndag - Gjorde inte alls mycket, och sen efter lunch åkte jag, barnen och Pappa Alv tillbaka hit. Mamma Alv stannade kvar och är fortfarande där. Vet inte när hon kommer hem, och det vet ingen. Så nu är det Anna Au pair som står för all matlagning här i huset.

Måndag - Skola som vanligt. Förra veckan var vi 3-5 på grammatiklektionen och 8-9 på de andra. Det har ändrats och nu är vi 3-5 på båda. Jätteskönt med så få människor faktiskt, jag föredrar det. Fyra är perfekt.

Tisdag - Ja, det är i morgon det, så nu kan jag inte skriva mer. Ska nog sova snart, men fördelen med att Mamma Alv inte är hemma är att jag kan sova en halvtimme extra eftersom jag tar bilen själv. Och i morgon ska jag storhandla lite allt möjligt. Jag gick igenom kyl och frys innan för att se vad vi har för mat. Ikväll blev det stekta filésaker av kött. Det var hemskt att behöva göra det, eftersom jag inte äter det själv. Först när jag öppnade paketet stirrade de där bitarna på mig med äckliga ögon. Det var i alla fall så det kändes. Men trots det så åt barnen och Pappa Alv av det jag lyckades åstadkomma, även om jag tror att de blev lite för torra. Haha.

Nu skaver min ena lins, så tror jag ska ta ut den och gå och borsta tänderna istället. Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0