Lovord

Idag fick jag jättemycket beröm av Mamma Pat. Hon sa att barnen förändrats jättemycket till det bättre sedan jag kom hit och att de aldrig uppfört sig bättre. Att de lyder mig, att de bråkar mindre med varandra och är allmänt duktigare och snällare. Hon sa att Mamma Alv sagt att hon är jättenöjd med mig och att de gärna behåller mig ett bra tag framöver. Det känns hur bra som helst och det kommer definitivt vara en morot dagarna det går sämre än andra.

Ikväll nämnde jag också att jag pratat med en annan mamma i barnens skola som vill ha hjälp under en månad i sommar. De ska till Cádiz och semestra på stranden och så, och hon vill tydligen gärna ha någon mer med sig också. Hon har tre barn, mellan åldrarna 6 och 12, och jag har efterlyst hjälp till henne i min blogg innan. Men, vid närmare eftertanke kan jag nog vara lite sugen själv också. Jag gillade Andalucien (Andalucía på spanska) och Cádiz ska tydligen vara en jättehärlig stad vad jag hört. Så, kanske blir en extra månad i södra Spanien?

Föräldrarna Alvs reaktioner var rätt roliga. Mamma Alv sa att de kommer komma och hälsa på mig i så fall där nere. Och båda två sa att de såg mig först, vill jag stanna mer i Spanien kan jag stanna hos dem. Valencia har också Medelhavskust och är minst lika bra som Cádiz. Det var faktiskt rätt roligt. Vi skämtade om att jag är populär eftersom Mamma Pat också gärna har en Anna som au pair, och att jag kan sälja mig till högstbjudande, eller lägga ut mig på Ebay. Och Mamma Alv sa att de kommer sakna mig när jag åker, vart jag nu än åker. Men jag lugnade henne med att vi bara är i januari än så länge, nåväl, snart februari. Men det är aldrig fel med att bli överröst med lovord lite då och då. Det ger en kick till självförtroendet.

Dock har jag varit helt upptagen med massa saker så jag har inte hunnit göra en enda av mina läxor. Kanske bör göra ett försök att få någon av dem avklarade innan i morgon. Gör jag det kan jag unna mig min tupplur innan lektionen börjar i morgon också. Jag har insett att det faktiskt är rätt skönt att sova en halvtimme extra om det är möjligt.

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

Var gärna med i min tävling :)

2008-01-30 @ 23:09:13
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Sara

Men stanna ett år till där då?:D

2008-01-31 @ 16:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0