Sjukdag

Pyjamas, glasögon, halvirriterande ögon, röd näsa, halvdöva öron. Det kan väl sammanfatta mig lite snabbt.

Jag sov 13 timmar inatt. 13 timmar!! Var jag trött eller vaddå? Jag gick och la mig vid 23-tiden, och gick inte upp förrän strax efter 12 dagen efter. Så otroligt skönt, men trots det känner jag mig inte helt utvilad. Tack vare alla mina sjukdomsbesvär som stör för tillfället antar jag.

Det kom dock fram igårkväll att jag inte alls skulle missa några timmar med Manu, eftersom hans klasser tydligen slutat, så därför behöver han inte komma in fler tisdagar. Lite bra tajming där. Men hoppas att vi kan träffas ändå, skulle ju vara lite trist om det inte var så.

Nu ska jag nog ta mig en varm och skön dusch för att rensa bort alla sjukdomar om det går.

Förresten, detta är vad Manu kan säga på svenska:

Hej, hur mår du?
Jag mår bra. (Han kan naturligtvis inte säga att han mår dåligt, så därför får han alltid må bra på svenska)
God jul!

Hm, jag är säker på att det var något mer också. Jag lärde honom en del i helgen, men jag vet inte hur mycket han egentligen kommer ihåg utav det. Men han kan säga Perkele på finska också. Duktig nordisk pojke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0