Glufsätare!

Jag har tänkt uppdatera om helgen så snart jag har möjlighet, men nu ville jag bara säga att jag är rätt sur på Pappa Alv.

Jag hade köpt en Marabou med daim på Ikea och hade ätit två rader, tror jag, absolut inte mer i alla fall. Och nu idag såg jag pappret ligga i soptunnan. Den glufsen har ätit upp hela min chokladkaka!! Det måste vara han, för resten av familjen har varit i Valencia hela helgen, och nu är alltså all min choklad uppäten. Kvickt som tusan har jag nu transporterat resten av min daimpåse, två kexchoklad och ett halvt Ballerinakexpaket till min garderob. De kommer säkert smälta, men inte tänker jag bjuda på min svenska choklad till honom utan att han ens frågar.

Ska jag påpeka något för honom, eller bara strunta i det och istället tänka på att jag snart är hemma i Sverige och kan köpa hur mycket som helst? Fast han borde få sig en pik tycker jag nog allt. Hrm!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Hela Sverige är fullt av Marabou choklad så ha överseende och låt honom njuta av den! Han tycker väl att den är god och har inte riktigt förstått att den svenska chokladen är speciell för dig. Säg inget!

Vi får väl se till att det finns mer choklad åt honom när de kommer hit... Du får ta en tur till Ullared innan de kommer och ladda upp med allt vad de kan tänkas vilja glufsa i sig.

Väntar med spänning på att få höra om Málaga!

2008-07-07 @ 14:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0