Málaga

Det kanske är dags med lite information om Málaga nu.

Vi åkte alltså ner till söder förra fredagen och busstrippen som skulle ta 7 timmar tog 8, så vi kom inte fram förrän efter 23 någon gång. Väl där möttes vi i alla fall av min kompis och snacket på svenska var i full gång. Det blev inte så mycket gjort den kvällen, vi fixade en säng av alla soffkuddar på golvet, och det blev rätt bra faktiskt.

Lördagen var strandendag, fast strandenvädret hade försvunnit. Det skulle vara soligt och varmt, men det var mulet och "ljummet", dvs inte kallt men inte heller så där så man svettas i solen. Vi låg i alla fall på stranden några timmar och badade två gånger, och sedan gick vi och köpte kvällsmat, pizza.

Efter matinköpet åkte vi in till Málaga centrum och åt lunch där i form av baguettet, eller bocadillos som det heter på spanska, och sedan gick vi runt och checkade läget i stan.

Därefter åkte vi tillbaka hem, vilade siesta en stund och åt kvällsmat. Sedan började lite förfestande och vid halv två (tror jag) åkte vi in till Málaga igen för att känna på nattlivet. Det var helt okej, lite för mycket folk bara, och sedan fick vi vänta i en timme på bussen.

Där i busshållplatsen blandades svenska med engelska, och rätt som det var kom en kille fram till mig och min kompis och frågade om vi var brittiska. Jag frågade om vi lät så, men han svarade att jag såg brittisk ut med min lilla hatt (som jag lånat av Ren, haha). Det tyckte i alla fall jag var lite småroligt.

Vi sov bort nästan hela söndagen och gick upp i lagom tid för att slippa stressa med att göra oss i ordning för bussturen hem. Jag skulle som sagt ta en buss tidigare än Ren, och trots att vi frågade så fanns det inga platser kvar på någon av bussarna, så det fick bli så.

Jag åkte vid 16.15 och hans skulle gå 17.15, och när jag satt på bussen i godan ro och sov ringde han och frågade om jag satt fast i trafiken, för det gjorde nämligen han. Jag hade inte sett någon trafikstockning alls, men det hela slutade med att jag kom fram en kvart för sent, men i tid för att ta tåget hem, medan han kom 2-3 timmar för sent och hade missat både tåg och buss hem till Alcalá. Han ringde till mig och var helt förstörd för att bussen blivit så sen, men till slut tog han en taxi hem i alla fall. Allt den där natten var kaos, och hade jag inte varit så trött hade jag eventuellt kunnat köra in och hämta honom, men att köra 40 minuter enkel resa till ett ställe där risken var stor att köra vilse klockan ett på natten var inte så lockande, tyvärr.

Men, men, hem kom vi allihopa i alla fall. Och där hade vi Málaga-helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0