Veckan som gått

Nu har det visst råkat bli sådär att jag inte uppdaterat på ett tag. Fy på mig!

Jag hoppar över Málaga en stund och börjar med måndagen istället.

Det började med att jag var supertrött efter speciellt söndagen, vi hade en del problem från Málaga, men det tar jag sen. Därför var jag i alla fall rätt slö och jag och barnen tittade mest på tv eller lekte lite lugnt, jag ville helst av allt sova.

Resten av vardagarna har sett i princip likadana ut. Vi har lekt och badat i poolen, och allt har gått i sin sakta mak, trots att tiden tycks flyga iväg.

På tisdagseftermiddagen fick vi dock besök av två av Alvatos klasskompisar, plus föräldrar och småsyskon, så det var fullt liv i poolen.

Mamma Pat skulle åka till Ecuador i torsdags, och jag ville ju gärna träffa henne, men hennes barn hade varit sjuka och själv hade hon lyckats skada handleden, så de hade inte kunnat komma på tisdagen. Och när jag ringde henne i onsdags var hon i Madrid och försökte fixa något med ett pass men sa att hon skulle ringa senare. Hon ringde inte förrän vid 20-tiden då de kommit hem, och då var det lite sent att åka dit. Så det blev ett hej då per telefon, och hon sa att hon kände sig ledsen för att vi inte kunde ta farväl ansikte mot ansikte. Jag sa dock att jag eventuellt stannar kvar ett par extra dagar när jag kommer tillbaka från Cádiz, jag måste ändå via Madrid, så då kan jag ju hälsa på dem igen. Så antagligen blir det så.

På torsdagen åkte jag med barnen in till Alcalás ena tågstation och mötte upp Mamma Alv där, för det var storshoppnig med barnen inplanerat. Först åt vi på Vips (en stor restaurangkedja, tror inte den finns i Sverige, har nog aldrig sett den i alla fall) och sen tog jag och barnen tåget in till Alcalá där Mamma Alv sedan hämtade upp barnen. Det var en stor omväg, men barnen hade blivit lovade att åka tåg, men sen ändrades planen, så då fick vi ändra den igen för att de skulle få åka sitt tåg.

Därefter träffade jag Ren och umgicks lite med honom. Vi gick till ett av Alcalás köpcenter och jag köpte en svart/grå/vitrutig tröja med matchande ballerinaskor, allt för bara 15 euro, så där var jag nöjd.

Igår på eftermiddagen åkte hela familjen hem till en klasskompisarna som var här i tisdags för att leka. Jag var väl lite uttråkad och satt mest och lyssnade på alla som pratade spanska, men ibland drog de med mig in i samtalet genom att fråga mig vad som var bäst och sämst med Spanien och likande omöjliga frågor.

Vi kom hem sent igårkväll och jag är rätt trött idag. Jag vet inte riktigt vad planen är, men antagligen ska vi ut och äta idag för att "fira" att jag åker hem snart. Och i morgon har jag tänkt ha en heldag med Ren.

Nu ska jag nog ner och äta frukost, min kvällsmat igår bestod av ballerinakex och bragokex, och det är också det enda jag ätit idag hittills. Vilket förresten får mig att tänka på en rolis sak från igår. Familjen vi besökte kunde ha tagit kort på många av sina rum och skickat in till Ikea för att visa hur fina Ikearum kan vara, och det är helt omöjligt att inte känna sig lite stolt över att Ikea är svenskt. Dessutom, när vi fikade bjöd de på kanelgifflar, och  jag gissade direkt att de var från Ikeas Sverigeshop, och utan att jag frågade så kom det faktiskt fram att det var just där de köpt dem.

Men i alla fall,  nu frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0