Fotboll i Spanien

Usch! Jag är så trött och svettig nu så det är inte klokt. Alvato är outtröttlig och det är inte jag. Vi har nämligen spelat massa fotobll i 30 graders värme och jag förstår inte hur han kan böna och be efter mer. Man smälter ju bort!

Fast i och för sig badade barnen i poolen, men jag gjorde det inte. Jag får doppa mig en annan dag, för det såg väldigt skönt ut. Nackdelen är att det finns fullt med getingar omkring, så att dra av sig kläderna och på med en bikini med öppen hud för dem att sticka i, känns ju inte direkt lockande. Och sen klor i vattnet med. Jag föredrar nog havet eller sjön. Med förutsättningar att det är hyfsat rent i vattnet och att det inte finns några äckliga maneter. Förstås.

Jag har inte varit hemma här på nästan hela dagen. Vi åt lunch i Farföräldrarna Alvs ena hus, och sedan dess har vi varit där tills nyss. Jag är helt slut och är fruktansvärt glad över att det inte är någon skola i morgon för mig. Även om jag gärna hade åkt och hälsat på igen. Men tar det kanske på tisdag istället, för måste köpa något i Alcalá, även om jag glömt bort vad det var nu. Choklad säkert, haha. Men nu, lite vila innan middagen och fotbollen. Spanien har inte vunnit mot Italien på 88 år, så vi får väl se hur det går om en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0