Besöksvecka: Fredag

Långfredag. Min plan var från början att åka till Toledo under dagen, det skulle tydligen vara fint under påskhelgen, men eftersom Alcalá inte blev av på torsdagen fick jag göra om mina planer.

Vi åkte till Alcalá på vid 13 för att ta en snabbvända där, och vid 15.30 tog vi efter många om och men tåget tillbaka till min by. Vi hade disskuterat hur vi skulle göra med allting, om vi skulle till Toledo direkt och äta lunch i Alcalá och blahiblaha, men som sagt, vi åkte tillbaka hit. Åt en SNABBlunch i form av medhavd svensk soppa, och en halvtimme senare åkte vi tillbaka och tog tåget in till Madrid.

Vi hade 20 minuter på oss att ta tåget till Toledo, men efter massa stressande och frågande hit och dit (vi tjuvåkte dessutom (2,45 per person, men eftersom min tågstation är helt obemannan kan man inte köpa biljett), och trots att jag sa till en som jobbade på stationen att vi inte hade några biljetter verkade ingen bry sig nämnvärt), visade det sig att det inte fanns några biljetter kvar till Toledo.

Så, vi kunde inte åka dit, förrän senare på kvällen, och då hade det inte varit lönt längre. Jag kom dock på att min skola hade en utflykt till Madrid för att kolla på en procession där, så jag sms:ade Yas och frågade om han visste något om det. Han ringde mig förrästen i Valencia också, för han var där med, men när han ringde sov jag nästan, för vi skulle ut och titta på brinnandet senare på kvällen/natten. Han svarade i alla fall att han var där med Mig och jag fick två gator där det skulle vara, så vi hittade dit i alla fall.

Det var enormt mycket människor, och den lilla minmala processionen var knappt värd att se. Men nu såg vi den, eller tja, lite grann av den i alla fall, allt folk stod ivägen.

Sedan på kvällen skulle vi äta pizza, och när mamma åkte ner till garaget för att hämta jucie går strömmen. Hon fastnar i hissen som den gången jag och barnen gjorde det, men tack vare den gången lyckades jag och pappa rädda henne, eftersom jag kom ihåg lite hur de löst problemet förra gången. Så, alla mådde bra utom min pizza som blev bortglömd i ugnen och blev lite bränd, men smakade bra ändå.

Och det var den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0