Sport som missats

Det här skrev jag egentligen i förrgår, men bloggen ville som vanligt inte fungera. Den får sina ryck ibland. Här kommer det i alla fall:

Här är man i Spanien, och missar allting som har med Sverige att göra som man faktiskt kan ta del av. I sportsammanhang snackar vi nu.

Först, fotbollen i höstas. Hade varit grymt häftigt att ha gått på Spanien-Sverige matchen som spelades i Madrid, men, det blev aldrig något med det. Hade man haft några svenska kompisar här nere, eller någon fotbollsintresserad typ, så hade det kanske blivit en tripp till fotbollsstadion den där kvällen.

För det andra, nu läste jag precis att VM i inomhusfriidrott avgörs för fullt i Valencia. Den enda helgen vi inte åkt dit känns det som. Hallå liksom?! Kan ingen göra mig uppmärksam på dessa saker i tid?? Hur coolt hade det inte varit att se när Stefan Holm tar sin sjunde mästerskapstitel? Fruktansvärt tråkigt för Susanna Kallur att hon missade semin tack vare en skada dock.

Några andra roliga sportevenemang som ska hållas i närheten av Madrid eller Valencia under närmsta tiden (eller fram till juli)? Säg för guds skull till mig då. Fast nu har väl allt roligt redan hunnits med, friidrotts-OS i Kina blir väl lite svårt. Om jag inte ska ta och hälsa på Aki då, hm, det tål att tänkas på. Strunt samma att hon bor i Japan, det är väl bara att simma lite så kommer man till Kina, eller? Haha.

Kommentarer
Postat av: Frida

haha, jag tycker nästan att även om man är i sverige så missar man vad som händer här :P

2008-03-10 @ 22:17:59
URL: http://underthemoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0