Stressad morgon

Vilken morgon det blev:

6:33 Vaknar och tittar på klockan. Skönt, 22 minuter tills telefonen ska ringa och väcka mig 6:55.

7:33 Vaknar och tittar på klockan. Panik!! Varför har den inte ringt?? Det visar sig att jag glömt att ställa in den jädrans telefonen. Skyndar mig som bara attan för att hinna i tid tills vi måste åka (senast 7:55 för att säkert hinna i tid till tåget).

7:51 Tittar på klockan, konstaterar att det tog mindre än 20 minuter att sminka sig, klä på sig, äta frukost, gå på toa, borsta tänderna och vara färdig för avgång.

8:13 Står på tågperrongen och tänker att det var ju skönt med en dryg halvtimmes sömn, men jag tar det helst lite lugnare i framtiden.

Morgonens jäktande resluterade i ett nytt personligt rekord i morgonbestyr, men jag har känt mig stressad hela dagen. Så, i morgon vill jag som sagt föredragsvis ha en lugn start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0