Svenskökning

Idag hände något som jag trodde skulle bli kul och intressant. På rasten i skolan sa Mig (läraren) att det skulle börja en svensk kille i min klass samma dag! Jag har varit ensam svensk hela tiden i skolan, de andra har haft sina japaner, australiensare, tyskar, italienare osv, men jag har hela tiden fått vara ensam (om man bortser från Pappa Norrman då, som ju i alla fall är skandinav).

Det visade sig dock att han verkade rätt tråkig. Han pluggar visst medicin och är här som Erasmusstudent och heter Sim. Det är allt jag vet om honom. Men han verkar som sagt rätt trist och grå, men, men, så kan det gå. Det är nästan så att jag vill tillbaka till att vara ensam svensk, det var roligare så.

Något jag förresten glömt bort att skriva är att för två veckor sedan eller något fick jag mitt betyg från högskoleprovet. Jag lyckades förbättra mig ett steg, så det var ju alltså inte helt i onödan jag gjorde det.

Nu har tiden runnit iväg och jag måste skynda mig iväg till barnens skola.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Hoppas att han inte läser din blogg. Eller någon annan som känner honom... Men du behöver ju inte ha så mycket med honom att göra bara för att han är svensk.
Det var ju kul att det gick framåt med högskoleprovet!

2008-05-19 @ 17:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0