Australien vs. Spanien

Jag är som sagt inte speciellt aktiv här, något som märks ganska tydligt. Men jag tänkte ändå uppdatera vad som hänt sen sist på "Spanien vs. Australien"-fronten.

Jag hörde av mig till Familjen Alv och sa att jag var mitt inne i mitt planerande för Australien, och då tyckte de inte alls att jag skulle åka ner till dem igen. Men mitt planerande går fruktanstvärt långsamt, även om jag har en del planer. Det går liksom inte framåt i praktiken, utan bara i teorin. Skitjobbigt, för jag vill verkligen iväg till Australien innan det blir för sent så att säga. Jag vill hinna träffa Manu medan han är där, och han åker tillbaka till Spanien i december någon gång. Jag vill dessutom hinna komma ner till Australien nu i vår. Deras sommarmånader är december-februari, så just nu är det vår och varmt där. Just nu till exempel är det 18 grader i Sydney och klockan är halv elva på natten. Lite varmare än vad det är här vid den tiden.

Så vi får helt enkelt se hur fort jag kan få fart på det här, och om jag kanske till och med eventuellt åker ner en sväng till Spanien under tiden.


Kommentarer
Postat av: Emily

Vad gör det om du skjuter upp Australien lite? Helt plötsligt tycker jag att du fick en bra lösning på problemet med Eriks student. Ni kan ju tom åka till australien tillsammans till hösten? :) Puss

2008-10-10 @ 16:58:36
URL: http://emsypemsy.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Hej! Om jag har förstått det hela rätt så har du varit Au-Pair i Spanien? Jag är själv jättesugen och nyfiken på detta så skulle hemskt gärna vilja veta mer :) Hur fick du jobbet? Pratar du spanska sen tidigare eller klarar man sig med bra engelska? Åkte du genom någon organisation eller liknande? Du får jättegärna maila mig på gaabbi@hotmail.com :) vore guld värt! tack på förhand! /Gabbi

2008-11-09 @ 11:58:31
URL: http://gabbiwickstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0