Magen sa nej

Det är ju typiskt. Inget Montserrat idag. Och det är min kropps fel.

Jag vaknade vid 5 i morse av att magen var knas igen. Blev en stund på toaletten, men inget hände, så jag lyckades somna om igen.

Vid 7 var det dags igen. Då fick jag även hicka, så jag lyckades väcka Maria som frågade hur det var med mig. Och ja, bra var det ju inte direkt. Hon försvann och jag gömde mig på toaletten igen, och då kom all spenat upp. Trevligt. Två gånger om.

Sedan kom det ut andra vägen också. Och det har det fortsatt att göra sedan dess, så nu är mina tarmar antagligen rätt tomma, fast jag tror fortfarande det finns lite som vill ut, för jag känner mig fortfarande inte bra.

Familjen åkte iväg till Vic istället, de har tydligen en medeltidsmarknad där idag, och jag välkomnar ensamheten med öppna armar. Nu ska jag nog fortsätta sova. Jag vet inte vad magbesvären beror på, men att vila hjälper alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0