Piojos = löss

Åh, nej, inte igen!

Det var min första tanke när jag fick höra att Celia hade huvudlöss. Minnena tog mig nämligen tillbaka till Sydney för ett drygt år sedan när Ry kom hem med hela huvudet fullt och även jag drabbades av dessa hemska varelser. För första gången i mitt liv ska tilläggas.

Jag tror till och med att jag la upp en bild på en av dem, javisst, kolla här.

Idag har jag i alla fall gått igenom hela håret med en elektrifierande kam som bränner upp allt som kommer i dess väg. Så man ska akta sig för den, i alla fall om man är lus. Och det var antingen det de gjorde, aktade sig, eller så var jag fri från odågorna. Jag drog hela håret med en vanlig luskam också, men den förblev ren (om man inte räknar med några enstaka mjällkorn).

Så nu kan jag nog andas ut. Fast det kliar i huvudet bara jag tänker på det..

Kommentarer
Postat av: BK

Inte en sån här kam väl?

http://hylte.wordpress.com/2010/01/18/bondfangeri/

2010-11-07 @ 19:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0