Svar på kommentar

Denice frågade mig var någonstans jag befinner mig, och om man kan hitta andra svenska au pairer någonstans.

Just nu bor jag i ett samhälle ungefär 6 mil från Barcelona, inåt landet. 6 mil låter inte så mycket, men det är berg och kullar överallt, så vägarna är inte speciellt raka, vilket innebär att det tar sin lilla tid att åka in till Barca. Med buss tror jag det tar melan 1,5 och 2 timmar.

Vad gäller svenska au pairer så vet jag inte så mycket om det. Resdagboken (klicka så kommer du direkt dit) skulle kunna vara något. Man kan även söka sig till språkskolor för att träffa andra utbölingar. Men framför allt tycker jag att man ska försöka lära känna lokalbefolkningen. Annars hade man ju lika gärna kunnat stanna hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0