Dagen hittills

Hemma igen. Ja, jag och Mamma Maria åkte upp med barnen till skolan vid 15, men punktlighet är inte direkt deras melodi. Så barnen fick springa in till sina lektioner för att inte komma allt för sent.

Sen tog vi två kvinnfolk en tur med bilen och pratade en stund. Och nu är jag i mitt rum igen.

Jag och Pappa Felip ska snart gå och hämta barnen i skolan, och Dora ska ha danslektion, Hip Hop. Ska bli intressant. Aleix har katolicisimlektion eftersom han snart ska ta första nattvarden, och blir tagen dit av en annan mamma. Celia ska med oss till dansen tror jag.

Aleix är förresten ganska lik Alvato. Han gillar att visa saker och förklara dem för mig. Han

Celia och Dora är en sammanslagning av Alvita. Celia är ganska tystlåten men tar gärna min hand när vi är ute och går. Dora är ett yrväder som babblar på som bara den, och jag förstår bara en tredjedel av vad hon säger eftersom hon blandar katalanska och spanska stup i kvarten. Men hon har redan sagt att hon älskar mig, så jag antar att det är positivt. Fast jag vet ju att barn kan växla utan förvarning, så när det inte passar henne längre vill hon säkert att jag drar dit pepparn växer.

Men hittills har det varit supergulliga. Pussas alltid när man träffar dem och när man säger god natt. Sötnosar. Men som sagt, jag väntar bara på att bubblan ska spricka. Man får njuta så länge det är rosa och skimrande.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Tror att jag måste åka till Barcelona snart... Blir lite lockad av att följa i spåren av dina äventyr igen...

2010-10-28 @ 21:01:42
Postat av: Lollo

Neej vad roligt ju, båda våra familjer är katoliker ;) Min enda värdpojke hade första nattvarden någon månad efter att jag kom hit, och tjejen har religionsklass varje torsdag nu eftersom hon har i vår!

2010-10-28 @ 22:14:45
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0