NYA äventyr i SPANIEN

SURPRISE!!

Jag är tillbaka!! Precis som Arnold Schwarzengger sa.

Den här gången har jag inte haft tid att uppdatera bloggen förrän nu. Och nu är jag i Spanien!

Hela den här sommaren har jag jobbat som reseledare på bussresor till Costa Brava och Barcelona, men den bloggen blev ett smärre fiasko. Inte en enda uppdatering på hela sommaren. Men så blir det när man helt enkelt inte har tillgång tillgratis Internet eller har tid över för sådana nöjen.

Vad jag däremot hade tid till var att förälska mig i Barcelona och Katalonien. Ni som följt mig vet att jag var i Madrid för ett par år sedan, och eftersom Madrid och Barcelona inte direkt gillar varandra så kände jag ingen press eller längtan efter att åka till Kataloniens huvudstad. Men så fick jag reseledarjobbet, och det ändrade min syn totalt på provinsen som sköter sig själva. Men det är en historia för ett senare blogginlägg.

Någon gång i höstas fick jag ett ryck att anmäla mig på min gamla favoritaupairsida, www.aupair-world.net och skapade en ny profil där. Jag skrev helt på spanska för att få fler napp. och inom de två första dygnen fick jag 6 förfrågningar. Helt otroligt.

Den här gången var det en katalansk familj jag var ute efter, och hade tydligt skrivit det på min profil. Jag vill nämligen lära mig katalanska. Mer om det kommer antagligen också komma upp i ett senare inlägg.

Det gick inte lång stund innan jag hittade en familj som verkade toppenbra, och tja, nu sitter jag här. Jag kom hit i eftermiddags, och än så länge är allting frid och fröjd.

Jag kommer berätta alla detaljer om min nya familj imorgon, för nu orkar jag inte skriva mer. Jag är helt slut efter att ha varit igång sedan 3.45 i morse och bara sovit 3,5 timmar. Nu ska det bli skönt att få vila upp sig inför morgondagens äventyr!

Kommentarer
Postat av: Sara

Så du är au pair igen????? :P

2010-11-01 @ 15:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0