Skrattnatt

Oj, oj, oj vad jag skrattat ikväll. Jag bad Maria läsa igenom min text om Sverige, och efter att varken hon eller Felip visste vad "älg" hette på katalanska så spårade allting ur. Vi kollade på bilder på älgar, renar, hjortar och rådjur. Jag lärde mig att Bambi faktiskt är en hjort (har alltid trott att han var ett rådjur (det är en han va??) eftersom jag aldrig läst boken eller sett filmen). Vi pratade om att jag vill att de ska komma och hälsa på i Sverige. Vi pratade om Marias jobbsituation. Vi pratade om att skjuta blankt (ja, sa jag att samtalet spårade ur?). Och klockan blev bara mer och mer. Och nu sitter jag här och skrattar fortfarande inombords efter det sista vi sa:

Anna: Det är mitt fel att klockan blivit så mycket.
Felip: Nej, nej, det gör ingenting. Sådana här avbrott är bara bra. Det är en annan sak om klockan blir mycket på grund av arbete, då går man till sängs med dåligt humör, men går man till sängs efter det här så är man glad.
Anna: Då så, var så god!
Maria: HAHAHAHAHA!
Anna: HAHAHAHAHA!
Maria: HAHAHAHAHAHAHA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0