Sommar!!

Usch, vad jag känner mig dålig som inte bloggar ordentligt! Idag har jag inte ens pluggat så mycket som jag borde. Men igår fick jag en uppgift att vara första "volontären" till att förbereda ett litet föredrag om Sverige till på tisdag. Ganska enkelt eftersom det känns som jag gjort det hundra gånger innan, men aldrig på katalanska förstås.

Nu ska jag släcka ner datorn och krypa till kojs. Det är ganska sent och jag har ont i huvudet. Dessutom ska vi ut på äventyr imorgon, vi ska nämligen till Girona! Som jag har längtat! Det ska verkligen bli intressant att få åka till den staden eftersom jag har en ny utflykt dit med resebolaget i sommar. Ska bli skönt att få checka av stället innan det blir dags för att guida folk där.

En annan sak som kan vara kul att berätta är att det är SOMMAR här nu!! Sommar i svensk bemärkelse alltså. 22-24 grader har det varit här idag. Som jag svettades i mina jeans och trekvartströja! Men jag vill ju inte se ut som en dum turist som kastar kläderna vid första glimten av solstrålar, men imorgon tror jag faktiskt att jag ska köra på leggings och skjorts (enbart skjorts känns lite för turistigt), för imorgon kommer det bli ännu varmare! Jippi!! Våren (sommaren!) är här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jag undrar vilken utbildning du har i tursim? Är själv lite intresserad utav att jobba med det:) Vad tycker du om det jobbet och vad är nackdelar/fördelar med det? tacksam för svar :)

2011-04-02 @ 08:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0