Utgång trots allt

Från sex till nio spenderade jag min tid tillsammans med Maya i min trädgård och kök. Jag fick en smärre chock när jag upptäckte att Maria lagt undan färdigkokt pasta till mig, och skrivit på burken: Till Anna <3 Fruktkillen
Hon är så rolig, gör verkligen allt för att jag ska stanna kvar här.

Maya och jag bestämde i alla fall oss för att ge byn ett till försök. Dessutom vet jag en annan av mina kompisar som också ska till diskoteket, så förhoppningsvis är det mycket folk där och stämningen bra.

Jag är ensam hemma, det kanske jag inte nämnt tidigare, men familjen har varit iväg hela dagen och har fortfarande inte kommit hem. Det har varit skönt och jag har kunnat göra vad jag vill med min tid. Hoppas det dröjer tills de kommer tillbaka, för jag har tänkt vila mig en halvtimme innan jag fixar mig i ordning för utgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0