Pluggeri pluggera

Gud vad jag känner mig duktig. Jag tror jag kan alla pronomen på katalanska nu, nästan i alla fall. Det var banne mig på tiden att poletten trillade ner. Kruxet med katalanska pronomen är nämligen att det finns två extra som inte finns på spanska, vilket har krävt både lite blod och svett för att pränta in ordentligt.

Nu ska jag bara pränta in alla verbformer också. För där finns det också två extra varianter. På spanska finns det bara -AR, -ER och -IR, men på katalanska finns det -AR, -ER, -RE, -IR a och -IR b. Det kräver också sin lilla tid.

Imorgon är det examensdag!!

Kommentarer
Postat av: Lollo

gud, jag som knappt ens klarar böjningarna med spanska verb..! ugh.

2011-04-11 @ 19:09:08
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0