Girona och grisfest

Oj, oj, vad trött jag är. Däckade efter lunch och sov väl en timme totalt. Skulle egentligen vilja sova ännu mer, men vill försöka komma i säng i tid ikväll istället.

Girona var toppenbra! Det var soligt och jättevärmt, och det är en fantastiskt mysig stad. Jag är bara rädd att det kommer bli svårt att hålla ihop mina turister eftersom det antagigen kommer vara knökat med massa annat pick och pack där ocså. Jag fick i alla fall en massa information och en bra idé om hur själva utflykten kommer gå till. Alltid skönt att ha lite koll på läget.

Vi kom hem vid 21-tiden och då hade vi köpt middag på hemvägen som vi åt upp hemma. 40 minuter senare begav jag mig iväg för att gå på girsfest tillsammans med Maya. En riktig grisfest med massa kött och sånt. Festen hade hållt på hela dagen med olika aktiviteter, och på kvällen var det fest med livemusik. Själva festen hölls utomhus mitt i skogen, så när jag tröttnade och frös vid tolv, ett någonting, fick jag snällt stanna kvar ändå. Detta eftersom jag inte ville gå hem ensam i mörkret. Jag kom inte hem till min sköna säng förrän vid 4-tiden och gick upp halv 12. Det förklarar alltså varför jag är så trött som jag är. Jag hade varit i full gång hela dagen och fick inte vila ut tillräckligt.

Jag hade ställt klockan på halv 12 och strax därefter ringde min katalansklärare. Jag ska göra provet den 12:e!! Det är alltså om en vecka!! Jag fick en lite chock när han sa det, men det får väl gå som det går.

Och ja, det var nog allt jag orkar skriva just nu. Min hjärna går på lågvarv just nu och vill egentligen bara sova, men jag får väl försöka roa mig med att skriva på mitt föredrag om Sverige. Jippi, vad kul det låter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0