Rätta svaret

NU ska ni få reda på svaret. Lollo och Mammica, ni har gissat på bra, men ingen prickadet helt rätt, även om Lollo fick in alla tre teman. Det viktigaste temat var nämligen dejten.

Historien börjar så här:

Jag har den här veckan varit och handlat frukt tre gånger. Och efter att Spåkulan uppmanat mig till att ta mina impulser på allvar, och efter att Richy Pichy övertalat mig om att jag inte har något att förlora, och efter att själv blivit utbjuden så bestämde jag mig.

En fjärde gång kan väl inte vara för mycket? Fast då gick jag dit utan att ha en inköpslista med mig, och med ett helt annat syfte.

"Hej, hur är det? Du, jag har ett förslag, jag har en examen på tisdag i katalanska, och jag skulle vilja öva min katalanska med någon utanför familjen, och så tänkte jag på dig. Vad säger du?"
"Verkligen! Vänta bara lite så ska jag ta betalat av de här kvinnorna först."

Ja, och så bestämdes det att vi skulle prata lite katalanska över en kopp kaffe idag. Vi bytte nummer och kindpussades hej då. Jag fattar fortfarande inte vad som flög i mig, och att jag faktiskt frågade honom. Men det var ju ingen "officiell" dejt, utan bara ett litet "språkmöte", så det var inte så farligt.

Han kom och hämtade upp mig halv fem i sin bil (som för övrigt är väldigt snygg måste jag säga) och så fick han bestämma kaffeplace. Det blev bara en snabbis som gick alldeles för fort eftersom han skulle börja jobba igen. Men det var en trevlig halvimme, eller vad det nu blev, och jag spelade gentleman och betalade kaffet. Det var ju faktiskt jag som kommit på idéen.

Vi får se om vi råkar träffas ikväll, han ska på födelsedagsmiddag och jag ska eventuellt ut med Maya. Även om det kommer bli lika tråkigt som vanligt antagligen, fast om man träffar på fruktis så kanske det blir roligare. Den som lever får se.

Kommentarer
Postat av: Lollo

haha! vad duktig du är! hoppas på fler möten snart ;)

2011-04-09 @ 19:57:10
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Mammica

Jag hade ju alldeles rätt i att du pratade katalanska med fruktkillen! Även om citronerna inte var sura eller hur det nu var...

2011-04-09 @ 23:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0