Fi de la Festa Major

Överskriften betyder Slutet på Festa Major.

För min del blev det både en lugn och en galen avslutning. Det började med att jag och Alva tittade på katalanska danser på kyrkotorget. Därefter blev det en snabbfix för att en stund senare möta upp Alva igen, plus en av hennes kompisar, Aleixa. Vi skulle handla lite mat för att äta middag tillsammans och det blev vårullar med ris och morötter. En helt vanlig måltid alltså.

Efter detta glodde vi en stund på TV eftersom klockan var för lite för att gå ut. Men när klockan blivit strax efter elva gick vi ändå iväg, och tog ett varv på tivolit, men det var inte direkt något liv där. Därefter gick vi mot parken där festen väntade, trodde vi.

Det var heldött där. Visst, det var lite folk där, men inget som pågick. Vi trodde att det skulle vara en konsert där igår med, men det visade sig att de inte drog igång förrän vid ettiden. Det var ett gäng katalanska killar som spelade spansk rumba, och det var faktikt väldigt trevligt. Jag vet inte exakt hur länge de höll på, men efter dem var det dags för ett gäng tjejer som sjöng massa engelska covers. De var helt okej, men höll på aaaaalldeles för länge. Klockan var över fyra när de till slut lät DJ'n ta över, vilken vi alla väntat på. Och han var kung! Helt galen var han och dansade på mixerbordet och deltog minst lika mycket som alla andra.

Jag hade ont i magen i början av kvällen och funderade på om det berodde på att jag druckit (mindre gott) kranvatten till middagen. Jag hade ont i magen förra veckan också, på min födelsedag, och då hade jag gjort samma sak. Men sedan gick det över som tur var, men jag vågade inte festa allt för hårt resten av kvällen. Så därför blev det ganska lugnt, men däremot dansade vi som galningar. Det gällde ju att få ut all den sista energin!

Det känns lite tomt nu när allt är över för den här gången. Men ikväll ska jag, Alva, Laia, Ferran och Lluisa kolla på film hemma hos Laia efter middag (vi ska träffas kl 22!), så ska bli kul att göra något trots att Festa Major är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0