Filmkväll och nya planer

Jag tvingade dem att kolla på filmen på engelska, med spanska undertexter. Kändes skönt. Jag tror den hette Direction Canada, men är inte helt säker. Var sådär, inget jag själv hade valt tror jag. För när jag kom till Laias hus var det bara hennes föräldrar och lillebror som var hemma. Laia, Alva och Llucia hade nämligen gått för att hyra en film (i en automat), utan att berätta det för mig. Men nåja, jag fick sitta och titta på TV med föräldrarna i n kvart, vilket inte gjorde något eftersom de är trevliga.

Efter filmen tog vi en promenad på byn, men det var inget folk ute, trots att Barca spelade ikväll mot Madrid. Vi svängde in på en av barerna och där satt visserligen delar av det vanliga gänget, men inte så mycket mer folk än så.

Av någon anledning bestämdes det att vi ska till Barcelona imorgon. Det är "stadsfest", alltså Festa Major, i en av stadsdelarna där, och tydligen ska det vara väldigt trevligt. De andra vill till stranden, men det vill inte jag. Stranden kan jag gå till när jag jobbar, och dessutom föredrar jag min terass. Så därför har jag tänkt leka turist imorgon och besöka Casa Batlló, ett av Gaudís hus som jag aldrig varit inne i, men berättar om på min guidade rundtur i Barcelona. Man måste ju passa på när man faktiskt är här privat och inte i jobbet.

Så därför ska jag sova nu. Det är ju faktiskt ganska tidigt jämfört med alla de andra nätterna, men jag hade egentligen föredragit att komma i säng i vettig svensk tid. Men natti natti på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0