Söndagens firande

Ja, då var man vaken igen.

Det blev inte alls lika sent igår som förra kvällen och det var inte alls lika mycket folk och samma stämning.

För det första såg jag samhällets jättar vid 19.30 tillsammans med Alva. Det är något typsikt katalanskt, och precis som med guldgeten gick vi i en "parad" genom hela samhället och jättarna dansade för oss. Varför vet jag faktiskt inte. Därefter gick jag i alla fall hem och åt middag.

Vi (jag, Alva och Laia) började den senare kvällen vid 22 med att se en kortfilmsvisning på kyrkotorget. Åtta små filmer som folk härifrån gjort. Vann gjorde mina barns kusin, jätteroligt eftersom jag röstade på henne. Därefter gick vill till festparken men det var ganska dött där. Vi fick vänta i en halv evighet på att konserten skulle börja, och ärligt talat var det inte så mycket att hänga i granen. Det var två grupper som spelade efter varandra, men ingen var direkt bra. Den sista sångaren var däremot ett litet energiknippe som hade sitt eget speciella scenspråk. Ganska annorlunda med andra ord.

Efter detta tog det ännu en evighet innan DJ'sarna kom igång. Därför han man liksom tappa energin, om man nu hade någon innan vill säga. Jag hoppas på bättre resultat ikväll när det är DJ'sarna (vilket roligt ord det blev förresten) från de lokala diskoteken ska få visa vad de går för. Dessutom ska det vara något som heter "Ball de Festa Major" ikväll, vilket betyder Festa Major-dans. Vad exakt det innebär vet jag inte, men det har säkert Alva koll på åt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0