Bockarna Bruse

Det var inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli idag faktiskt. Tiden gick rätt snabbt.

Jag hade bestämt mig för att leta reda på en enkel engelsk variant av Bockarna Bruse (The Three Billy Goats Gruff) för att kunna spela upp den för föräldrarna på torsdag. Jag hade även turen att hitta fina mallar för bockarna, trollet, bron och ängen som barnen har målat och klippt ut. Plus satt på sugrör för att kunna hålla upp dem.

Nu fattas bara att komma på var och hur vi ska spela upp det, plus att försöka lära dem replikerna. Förhoppningsvis går det bra, men jag har en känsla att de kommer vara ganska motsträviga. Det gäller att få dem att vilja imponera på föräldrarna, då kanske det funkar. Men vi har som sagt var ända till torsdag på oss.

Nyss åt jag upp mitt sista ballerinakex. Och jag saknar dem redan.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Bockarna Bruse är bra!

Om vi ses i Malmö kanske du kan få ett paket Ballerina. Vi får se hur det blir.

2011-02-28 @ 16:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0