Frihet

Du fjärran skådad frihet
Vart styrde du din kos?
Mitt arma hjärta ömma,
Jag dig behöva, om än i liten dos

En dikt av Anna, skriven under en period av tillfällig fångenskap.



Nä, nog med poetiskt dravel. Saken är den att jag har precis haft en och en halv timmes ensamhet i huset. För första gången på hela den här veckan. Behöver jag säga att det var underbart så länge det varade, dvs tills nu, när jag måste gå upp till skolan för att hämta ungarna igen? Fast å andra sidan var det inte en optimal stund av rikedom eftersom jag var tvungen att vika tvätt under en del av tiden. Men det spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att jag lämnade av Celia i skolan efter lunch, eftersom hon kände sig tillräckligt bra för att klara av de två timmar som återstod, och föräldrarna har av okänd anledning inte kommit hem än. Men som jag har njutit av de här 90 minuterna.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Tja, så är det att ha barn. Tänk på det.

2011-02-24 @ 19:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0