Nyckel, volvo och jobb

När ska man lära sig att inte ropa hej förrän man kommit över den berömda bäcken?

En lugn dag i min ensamhet? Jodå, det funkar om man inte låser ute sig. När vi kom tillbaka från skolan, de tre barnen och jag, upptäckte jag att jag inte hade med mig husnyckeln. Den låg kvar i mitt rum i min andra väska. Och eftersom det är onsdag och föräldrarna inte kommer hem på lunch, kändes det väldigt typiskt att jag var tvungen att ringa Maria. Men hon kom susande hem och öppnade åt oss, och susade iväg tillbaka till jobbet. Tur att hon bara jobbar 5 minuter från huset.

När vi var på väg hem såg jag något fantastiskt. En röd Volvo 245:a! Vilka minnen. Synd att vi inte har kvar vår där hemma, även om man kan se den rulla fram ibland.

Alldeles nyss pratade jag med Papputen på Skype. Han sa att någon ringt och frågat efter mig, något från ett jobbföretag. Han fattade inte så mycket, men de hade frågat om jag var ledig i sommar, och han svarade att jag skulle jobba som reseledare. Efter lite efterforskning visade det sig att det var ett annat reseföretag som jag var på intervju hos inför förra säsongen. Det blev aldrig att jag jobbade hos dem, men nu ville de veta om jag fortfarande var intresserad, jag hade fått ett mail från dem också visade det sig. Jag var tvungen att tacka nej, men jag står fortfarande kvar hos dem som intresserad inför framtida möjligheter.

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul med jobbet! Alltid roligt när man är eftertraktad ju! ;)

2011-02-16 @ 10:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0