Svar på kommentar

Jag har fått en fråga av Emelie som jag tänkte svara på.

Fråga: Behöver man visum om man ska stanna i ex Spanien en längre tid (ex 6 månader)?

Svar: Nej, inom Europa behöver man aldrig visum. Men man kan behöva andra papper, beror det på vad man ska göra i landet, om man åker dit som au pair eller för ett annat arbete. Jag är dock inte helt insatt i den sista situationen eftersom jag bara varit au pair här och arbetat för ett svenskt bussreseföretag.

Åker man som au pair behöver man i regel inga papper, däremot bör man ha en bra reseförsäkring för tillfällig utlandsvistelse och det blå europeiska sjukförsäkringskortet som man får gratis från Försäkringskassan.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack så mycket för ditt svar! :)

2011-02-20 @ 15:03:47
URL: http://jeemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0