I'm so pretty

Kl. 23.00

När vi klev av bussen idag och skulle gå hemåt till lägenheten efter vår vandring skedde följande:

En kvinna kom gående och tittade lite extra på mig när hon gick förbi. Vi stannade allihopa vid ett övergångsställe och då tittar hon på mig medan hon säger något på koreanska. Jag i min tur tittar på Hee som säger att kvinnan tyckte jag var vacker/söt (Hee sa "pretty" medan hennes pappa sa "beautiful"). Tur att jag kan säga tack på koreanska.

Det kanske ska tilläggas att jag inte kände mig speciellt söt eller vacker eftersom allt mitt smink försvunnit, alternativt kladdats ut, och jag hade tjocka vinterkläder och en rolig mössa. Men komplimanger är väl alltid trevligt ändå. Det gjorde i alla fall min kväll lite extra speciell.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Det var nog den nepalesiska mössans förtjänst ;-)

2011-01-08 @ 16:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0