Ost i kyla

Jag hade med mig en 1 kg hushållsost hit till Spanien, med tanken att jag skulle ha den ett tag. Visst visste jag att speciellt Aleix älskar ost, men inte trodde jag att halva osten skulle vara uppäten redan.

Mammica, du får nog skicka hit en till ost, plus pärlsocker. Jag hade tänkt ta med det också för att kunna göra ordentliga chokladbollar, men i all hast råkade jag packa ner brunt farinsocker istället. Duktigt.

Idag har vi varit ute och frusit. För trots att solen skiner blåser det iskalla vindar. Jag har varit ensam med ungarna hela förmiddagen, vilket gick bra, och för att avlasta Mamma Maria, som varit och fått skruvar i munnen, lite bestämde jag mig för att ta med ungarna plus deras kusin till parken. En god tanke, men det var alltså lite för kallt för att stanna där längre än 1,5 timme. Det var så lång tid jag lyckades stå ut.

Så nu är jag tillbaka här och värms så sakteliga upp igen. Som värmande medicin blir det lite Gilmore Girls. Jag ska börja på sista säsongen nu, vilket känns lite sorgligt. Vad ska jag kolla på efter det? Någon riktig långtradare som Sunset Beach kanske? Jag minns fortfarande hur jag brukade sätta videobandspelaren på inspelning under tiden jag var i skolan så jag kunde titta på det när jag kom hem igen. Den gamla goda tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0