Tre dagar i en smäll

Kl. 00.44

Det blev visst ett litet hopp sedan det senaste inlägget. Förlåt för det.

Igår var det dags för shopping igen, men innan dess åkte vi och tittade på The Secret Garden på ett av palatsen. Vi hade till och med engelsktalande guide, så det var intressant, men superkallt.

Sedan tog vi tunnelbanan till Insadong Street (en av Seouls ganska få turistgator) och spenderade massa pengar. Jag gjorde det i alla fall. Impulsköpte lite inredningsprylar, jag som inte ens har en egen bostad utan parasiterar bara på andra i olika länder. Men jag kunde bara inte motstå. Så budgeten har spruckit ännu mer, fast det är det förhoppningsvis värt.

Jag har även varit med på en make up-lektion. Hee går en klass varje tisdag men förra veckan missade hon den eftersom vi var ute och upptäckte nya platser, men igår följde jag alltså med henne dit. Ganska ointressant för mig, men ändå kul att ha sett det också.

I tisdags gjorde vi inte så mycket, vi besökte ett annat palats, tror jag, och var i ett stort shoppingcenter. Vi tog nya Sticky Pics, mitt nya namn på klistermärksfoton, och vanliga foton (fast som redigerats lite i Photoshop). Jag hade planerat att försöka få fatt i en halsduk och ett par vantar, eftersom jag gått och lånat ett par vantar härifrån sedan resan söderut. Jag glömde nämligen kvar dem på en buss i Busan. Klantigt.

Idag har vi varit ute hela dagen. Först en "shrine" (på engelska, vet inte exakt vad det heter på svenska, men det är i alla fall en sorts gravplats för kungliga själar, väldigt spirituellt och tillhör Konfucianismen) med engelsktalande guide. Det var bara jag, Hee och en kille från Thailand så det blev en liten privat rundtur. Intressant.

Sedan var det ännu mer shopping. Fast jag köpte inte mycket idag, bara 786x40 klistermärken (inte till mig själv dock, det är bara runda prickar i fyra olika färger), vantar (till slut!), nagelklistermärken och lite choklad. Plus en jättesöt mapp med plastfickor i. Kommer bli perfekt i sommar när jag åker till Spanien igen. Idag har jag nämligen fått reda på att jag kommer få en full guidesäsong där i år igen. Kommer bli superkul!

Imorgon är min sista dag så jag hoppas den blir bra. Vi ska antagligen till ett koreanskt spa. Ska bli intressant. Och nu ska jag sova, för mitt huvud värker och jag är trött. Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Är det de lånade vantarna som du glömt? Eller mina Helly Hansen-vantar???

2011-01-12 @ 18:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0