BCN

Back at the airport again.

Jag skulle nästan kunna bo på en flygplats. Inte för att det är speciellt bekvämt eller mysigt, men för att jag spenderar så pass mycket tid på dem om året. Jag räknade ut för ett tag sedan hur många gånger jag varit i luften, och det hamnade på 40-50 någonting. Så många gånger har jag lyft och landat alltså. Tänk om jag sparat ihop EuroBonus och alla andra poängligor på alla de flygningarna runt om i världen. Då hade jag varit rik nu.

Resan hit gick i alla fall bra. Jag hann med ett tåg som gick 8.38 från Sabadell vilket innebar att jag fick vänta 20 minuter inne Barcelona på tåget till flygplatsen. Sedan fick man ta en transferbuss till terminalen, vilket jag inte räknat med i min tidsuppställning, men eftersom den bara tog ca 6 minuter var det ingen fara.

Incheckning och kontroll var en barnlek, precis som det brukar vara, och nu sitter jag vid min gate och väntar. Jag är grymt törstig och mår fortfarande illa. Funderar på att köpa något att dricka, men mina mynt räcker inte till automaten, så i så fall måste jag fråga någon om växel. Kanske blir aktuellt så småningom, eller så står jag ut till Köpenhamn, fast jag har ju inga danska mynt kom jag på nu. Hm, ja, jag och mina problem. Vi får se hur jag löser det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0