Fullt upp

Hela min "lediga" onsdag försvann i ett nafs.

Först sov jag till 11. Åt frukost och fixade lunch, sedan ducahde jag och klädde på mig. Lite omvänd ordning, men så blir det ibland.

När jag var på väg hem från skolan vid 15 ringde Sveta mig, ukrainskan. Vi spenderade drygt 1,5 timme på bibioteket och jag är i en väldigt svår sits nu vad det gäller henne. Hon trivs inte och vill hitta ett jobb så hon kan komma på egna fötter. Men när hennes språkkunskaper bara sträcker sig till ukrainska, ryska och ganska lite katalanska, ja, då är det inte helt lätt.

Så nyss kom jag hem. Diskade upp det sista från lunchen och har även slängt i mig en macka med chokladkladd på. Plus några pepparkakor. Jag känner mig superstressad, trots att jag har nästan en timme för mig själv nu. Men en timme är väldigt lite. 18.30 slutar Aleix musiken och 19 slutar Celia. Dora är med Mamma Maria i Manresa, som tur är. Annars hade jag haft ett till problem.

Dessutom så regnade det när jag gick hem från bibblan, så mitt hår ser fullständigt upprört ut. Men, men, det får man ta om man ger sig ut utan paraply. Visserligen regnade det inte vid tre, men den här veckan bör man vara beredd på det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0