Måndagens hitresa

I söndags träffade jag ju som bekant Mammica och hon hade med sig en överraskning till mig. Min post! Jag hade ju fått ett mystiskt paket/brev från Hee i Korea, och nu äntligen fick jag reda på vad det var. En fotobok hon gjort med massa massa bilder från både Australien och Korea. Supergulligt! Och jättekul!

Jag skrev ju att flygresan i måndags gick bra, men inte HUR bra. Den började med att jag hade ett kilos övervikt i handbagaget, men check in-kvinnan var snäll och lät mig gå ändå. Tack Cimber!

Jag var lite halvhungrig på planet men hade egentligen inte tänkt köpa något eftersom hotellet hade låtit mig ta med två mackor från frukosten, tack Scandic! (Och förresten, det var fritt Internet där, man fick bara en ny kod efter 24 timmar, så det var helt okej.) Men eftersom de hade en tomat/mozzarellapanini i menyn som lät väldigt lockande beslöt jag mig ändå för att äta den. 50 DKK var väl lite väl dyrt, men gott var det i alla fall!

För kanske första gången såg jag två andra flygplan i luften samtidigt som jag var där. Ser man ett plan på marken får man inte direkt en bra uppfattning om hastigheten uppe bland molnen, och när man sitter på planet går det rätt långsamt. Men ser man ett annat plan swischa förbi inser man att det trots allt går rätt fort.

Hela flygresan gick så bra att vi till och med var tre minuter tidigare i landning. Eller min klocka visade 16.22 när planet stannat vid terminalen och utsatt tid var 16.25. Bra Cimber! Eftersom jag bara hade handbagage med mig gick det snabbt att ta sig ut från flygplatsen och jag hann till och med ett tåg in till Barcelona som jag inte skrivit upp för jag inte trodde det var möjligt att hinna med det. 16.38 satt jag således på väg in till stan. 17.30 satt jag på en búss på väg hemåt. Fast den gick inte hela vägen hem, så Pappa Felip fick komma och hämta mig. Det hela slutade i alla fall att jag var hemma innan klockan 19. Så skönt när allting flyter på så bra!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååå vilken bra grej med fotoboken :D

2011-03-29 @ 15:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0