Min sjukdomshistoria

Just nu mår jag betydligt bättre än igår, men jag vågar ändå inte göra friskdansen ännu.

Jag sov till 12.10. Först då vaknade jag. Visserligen somnade jag nog inte förrän efter midnatt eftersom jag inte var speciellt trött, det blir lätt så om man sovit hela eftermiddagen och kvällen.

Pappa ringde mig tio minuter senare eftersom jag inte hunnit logga in på Skype än.

Än så länge har jag inte ätit mer än ett par Mariekex, eller Galletas Maria som de heter här. Jag tror jag ska våga mig på att äta en macka eller något för att i alla fall få lite näring i mig. Men riktig mat vågar jag inte mig på än. Visserligen måste ju min mage ha reagerat på någonting jag ätit, och som nu i så fall är bortrensat, men jag vågar ändå inte riskera att få ett återfall.

Men det är konstigt, på de exakta 15 veckor jag bott här har jag haft magproblem fyra gånger.

26 oktober. Jag kom hit.

Fredag 19 - Måndag 22 november. Celia var sjuk med diarré den 19:e och även jag kände mig lite halvkrasslig (med ganska hög feber emellanåt) de kommande dagarna. Den 21:e var vi på baskematch och dagen efter, den 22:e var jag totalt död. Vaknade med en fullkomligt galen mage och spenderade hela dagen antingen i sängen eller på toaletten. Kvällen innan hade jag ätit en tortilla de patata-macka.

Lördag 4 december. Vi skulle åkt till Montserrat men eftersom jag vaknade kl 5 med samma dåliga mage som förra gången, så blev det inställt. Kvällen innan hade vi ätit pizza och spenatpannkaka, och jag var bara dålig en dag.

18 december - 18 januari. Jag var hemma och i Korea, och var frisk hela tiden.

Måndag 24 januari. Än en gång drabbades jag av en fruktansvärd en-dags-sjukdom. Dagen innan hade Aleix diarré också. Vet inte vad jag åt kvällen innan.

Måndag 7 mars. Igår var jag som bekant helt utslagen ännu en gång, och idag känner jag mig bättre igen. I lördagsnatt (klockan 5 på morgonen på väg hem från karnivalen) åt jag en tortilla de patata-macka.

Dessutom har jag ju varit förkyld några gånger och även drabbats av huvudlöss. Jag tror inte det här huset gillar mig.

Om någon kan hjälpa mig med att ställa en diagnos på mitt problem är jag tacksam. För inte är det normalt att ha en så här dum mage.

Kommentarer
Postat av: BK

Eftersom det går över så fort är infektion mindre troligt än matförgiftning

http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/matforgiftning/

2011-03-08 @ 16:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0