Tider för resor

Ibland är jag väldigt planerande av mig, som när det gäller att veta vilka bussar och andra transportmedel man ska ta för att ta sig dit man vill.

På fredag ser det ut så här:

06.50 - ca 07.30 bil med Pappa Felip till Sabadell
07.56 - 08.33 tåg till Barcelona
08.39 - 08.59 tåg till flygplatsen
11.10 - 13.50 flyg till Köpenhamn
14.26 - 14.44 tåg till Malmö
14.48 - 14.07 buss till hotellet

Tiderna är naturligtvis de närmast optimala och jag har en hel lista på alla andra tider. Men som ni ser har jag stenkoll.

Även för måndagens tillbakaresa finns alla tider noterade:

10.42 - 11.04 buss från hotellet
11.13 - 11.33 tåg till Köpenhamn
13.40 - 16.25 flyg till Barcelona
17.38 - 18.04 tåg från flygplatsen
18.05 - 18.17 promenad till bussen
18.30 - 19.55 buss hela vägen hem

Tiderna för hemfärden är lite mer gissade eftersom det mesta beror på hur snabbt jag får tag i väskan plus hur svårt det är att hitta till tåget. Samma sak gäller egentligen på den andra vägen också, men där räknar jag med att kunna ta ett tidigare tåg från Sabadell, vilket innebär mer marginal i Barcelona.

Förhoppningsvis har jag uppskattat allting någorlunda bra och allt kommer gå som smort.

Kommentarer
Postat av: Lollo

låter som du är lika bra på att planera som jag ;) hahah

2011-03-16 @ 03:20:16
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Emelie

Svar: Tack för ditt svar. Ärligt talat vet jag inte varför egentligen.... Men till viss del så beror det nog på språket, då jag inte kan mer än ett par ord spanska. Men jag har försökt vara lite mer "öppen" i mitt sökande. För det som räknas är ju ändå att allt ska kännas rätt från båda parter. Och om det blir med en helspansk familj eller inte.. det får framtiden utvisa :)



----

Jag brukar också vara rätt planerande av mig när det gäller resor osv. Bättre att ha koll än noll koll. Jag brukar alltid kolla upp närliggande tågtider till det tåget man ska åka med. Om man skulle råka missa den avgången man ska med.

2011-03-17 @ 15:46:48
URL: http://jeemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0