Tripp, trapp, tripp, trapp

Idag har vi övat på Bockarna Bruse. Aleix har bra minne och kan redan en hel del utantill, trots att det är på engelska. Men det har blivit lite småbråk om vem som egentligen ska spela vem. Vi får se om det går att lösa på något sätt.

Igår var jag ute en lång sväng med Erika. Jag lämnade in en fruktlista till frukthandlaren, jag köpte något på apoteket (till att göra såpbubblor med), jag köpte havregryn, choklad och tuggummi. Dessutom gick vi och letade inspiration inför helgens karnival. Erika tycker att jag och hon ska matcha varandra, och det tycker jag är en kul idé, men då måste vi köpa något. Nina, den katalanska tjejen, har sagt att hon kan låna ut en dräkt till mig, vilket jag gärna accepterar eftersom det blir gratis. Vi får se vad det slutar med också.

Till kvällsmat igår åt vi pannkakor, fast med mat i. En av mina var med spenat, en annan med ost och en tredje med svamp. Barnen hade skinka och ost i sina. Plus att vi allihopa fick en med choklad i till efterätt. Mumsigt.

I eftermiddag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Det får tiden utvisa helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0