Underbart

Vad skönt det är att sitta på terrassen och njuta i solen. I t-shirt. Underbart!

I morse väcktes jag av en konstig mardröm. Jag befann mig i Japan mitt under tsunamin. Jag var på min egen buss, och vi försökte ta oss fram i vattenmassorna på gatorna för att hitta en plats att släppa av folk så de kunde springa upp i ett höghus undan nästa stora våg som var på väg. Sedan var jag tillsammans med en kompis hemifrån och vi försökte klättra upp i träd på gatan, men det var massa folk och skräp överallt. Plötsligt var jag i ett hus och försökte ta mig så högt upp som möjligt, utan min kompis som försvunnit i vattnet, tror jag. Det var i alla fall en hemsk dröm och jag vet inte vad den ska betyda.

Jag är i alla fall ensam hemma idag, och idag har varit en kanondag med barnen. Jag hade förberett all mat, plus att det var mat ungarna tycker om, så vi var klara nästan en hel halvtimme minuter än tidigare. Aleix och Celia cyklade en stund på gatan nedanför huset medan Dora tittade på TV. Det är inte ofta hon har tid att göra det efter lunch, så jag lät henne göra det istället för att cykla. Helt underbart när de sköter sig så bra allihopa.

Och så är vädret helt fantaiskt just nu. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Mammica

Håll dig uppe i bergen!

2011-03-23 @ 20:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0