Plan för Valencia

Minns ni att jag för ett litet tag sedan skrev att jag eventuellt skulle hälsa på Familjen Alv i Valencia?

Jag mailade Mamma Alv igår eftersom jag inte hört något från dem sedan samtalet på Alvatos födelsedag, och la dessutom till mitt telefonnummer, trots att jag vet att jag gett dem det tidigare. Två sekunder efter att jag skickat iväg mailet och stängt av datorn (jag hade tänkt gå upp till skolan och hämta Dora) ringde hon.

De ska till Valencia på imorgon, och så ska även jag! Jag ska ta bussen härifrån 15.15 efter att ha lämnat barnen i skolan som vanligt vid 15. Jag blir tvungen att släpa på väskan hela vägen, men det får det vara värt, jag vill ju inte lämna familjen i sticket bara sådär.

Trippen till Valencia med buss från Barcelona tar 4 timmar och kostar 25 euro enkel resa, men det får det också vara värt. Det var ett bra tag sedan jag träffade dem, och jag har inte sett deras nya hus de byggde för sisådär två år sedan. Dessutom ska deras nuvarande svenska au pair med dem också, vilket blir jättekul. Jag har ju faktiskt pratat med henne i telefon.

Jag ska stanna till på söndag och ta bussen hem, och förhoppningsvis hinner jag med sista bussen från Barcelona och hit också. Kan bli tight om Valenciabussen blir försenad. Annars blir det eventuellt lite problematiskt, men det ska vi inte tänka på nu. Det löser sig alltid på något vänster.


Kommentarer
Postat av: Mammica

Hälsa hela familjen Alv så gott! Jag är lite avis på dig, skulle också gärna åka till Valencia.

2011-02-17 @ 22:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0