Smaklöksskillnader

Enligt mina erfarenheter i den här familjen har jag och de inte samma sorts smaklökar. De påstår att mina lussekatter är torra! Vilket är konstigt, för förra gången älskade ju alla i skolan mina saffranslussekatter. Hur kommer det sig att Familjen Alv inte gör det?

Ikväll har jag bakat, och bakat och bakat. Jag har gjort en sats lussekatter med saffran och en med kardemumma. Båda två blev goda enligt mig, och Föräldrarna Alv föredrog dem med kardemumma. De sa att de smakar mer, vilket kan bero på att jag tog mer kardemumma än saffran, men hallå, de smakar ändå ganska mycket saffran.

Ett annat bevis på skillnaden i smak här i huset är att här om dagen fick jag smaka en chokladgodisgrej som tydligen hör spanska julen till, massa konstiga chokladsaker, och jag tyckte konsistensen var konstig, och smaken var även den annorlunda. Mamma Alv däremot gillade det.

Men, nu har jag i alla fall fixat en påse med lussekatter till Luc, hon får flest med saffran, eftersom jag vet att hon gillar det, men jag skickar även med några med kardemumma, för att hon ska få smaka dem också. Sen har jag en påse till, men jag vet inte om jag ska ge bort den också, eller om jag ska behålla den och bli tjock och rund tills jag kommer hem.

Idag frågade förresten mamma vad jag ville ha för mat när jag kom hem. Det första jag kom att tänka på var quornbullar med potatismos och lingonsylt. Så enkelt, men ack så gott.

Förresten, slänger man bara en blick på min rubrik till inlägget kan man lätt få för sig att det bara är ett virrvarr av bokstäver. Smaklöksskillnader, jo, jag tackar jag.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Det var inte dåligt att ha bakat två sorter ikväll! Hoppas att Luc får sina lussekatter i morgon för om du väntar med dem så blir de kanske torra... (om de inte redan är det=familjen har rätt!).
Mitt skafferirensningsbröd (också ett virrvarr av bokstäver) blev också gott. Jag tar nog med en kaka till jobbet i morgon och låter dem smaka. Vi sparar lite tills du kommer hem!

2007-12-16 @ 23:15:12
Postat av: Anonym

Hej tack ska du ha :)
Hoppas du komemr att följa bloggen :9

2007-12-17 @ 17:03:27
URL: http://sjukdom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0