Uppdatering

Jag har blviit dålig på att uppdatera här, trodde det skulle bli bättre med min nya dator med åäö, men nehej, det har det visst inte.

Igår bokade jag flygbiljetten hem över jul! Råkade på något sätt dubbelboka, men lyckads avboka den ena. Och den här gången blir det direktflyg, ingen mellanlandning någonstans, känns skönt. Men då är det 3 timmar och en kvart i luften som gäller. Och jag landar i Köpenhamn, så de där hemma måste komma ner och hämta mig. Men det var de själva som ville det, så då får de skylla sig själva också.

Hörde förresten att det snöade hemma idag. Här är det inte direkt snöväder, även om det blir kallare så sakteligen. Kunde i alla fall gå utan jacka när jag gick till tåget efter skolan, men det blåste lite, så borde ha haft jackan på mig. Men vill ha sommarkänsla lite till. Fast vissa dagar är det verkligen höst här, långt ifrån vinter, men höst i alla fall. Vill åka till Madrid och gå till Zara och köpa den där jackan jag såg när jag var där, om den nu finns kvar. Men den var så snygg!

Idag var det sista dagen för Pet i skolan. Lite sorgligt. Men skönt för honom att slippa det nu. När jag tänker på hur mycket jag har kvar, då känns det väääldigt långt fram i framtiden. Till maj ska jag gå i skolan, hopppas verkligen att jag kan flytande spanska då. Annars är det konstigt.

Testen den här månaden har gått bra hittills. Förra veckan hade jag 100 och 98, och den här 100 och 99. Så vem vet, jag kanske får ett diplom för att ha fått Sobresaliente den här månaden också. Visserligen är det två veckor kvar, och vem vet, jag kanske missar ett test och då vet jag inte vad som händer.

Nu är det i alla fall helg igen, och jag har fortfarande inte skrivit om förra helgen, så kanske dags att göra det. Jag åkte till Guadalajara på lördagskvällen efter en massa svängande, Luc ville hellre till Alcalá, men vi hade ingenstans att sova med säkerhet, eftersom Jen skulle ut på egna äventyr. Så, sent på lördagskvällen tog jag bilen och rullade iväg till tågstationen, tog tåget åt motsatt håll än vad jag är van vid, kom till G utan problem, men sen skulle jag ta en buss från stationen in till stan där hon skulle möta mig. Och då fick jag problem. Bussen tog en annan väg än vad hon trodde, och därför kom jag till en annan plats. Jag var alltså vilse i en helt främmande stad och Luc visste inte var jag var, hon kunde inte förstå min beskrivning via telefonen, men efter ett tag lyckades vi i alla fall hitta varandra.


Det var rätt sent, så vi lämnade av mina saker i hennes fasters lägenhet, hon gjorde sig lite i ordning och vi gick ut på stan. Det var en hel del umgdomar ute, men hon gillade det inte alls. De satt mest och hängde på bänkar och gjorde ingenting, och Luc påstod att det inte finns något bra ställe att gå till i G. Till råga på allt, Manu bor där också, så jag hade skickat ett sms och frågat om han ville hänga på oss och visa oss runt, men det hade han visst inte tid med, han var med sina vänner. Men senare på natten, vid 3, då passade det, för då smsade han och frågade var jag var, men då hade vi precis gått och lagt oss. I alla fall, nu gick jag händerlserna i förväg. Vi gick runt i stan lite, men hon gillade det som sagt inte alls. Till slut gick vi in på en Taberna där "the manager" började prata med oss direkt. Han kunde en del engelska och var lite halvkul, men Luc gillade inte honom heller. Plus att hans kompanjon var helkonstig. Han kunde en del engelska han också, men han var verkligen udda. Så, efter ett tag drog vi oss därifrån och gick hem till henne. Låg och pratade en stund och sen sov vi (med ett sms från Manu som störde oss).

Dagen efter gick vi en vända i G, och satt och sov på ett par bänkar när plötsligt en gubbe kommer och pratar med oss. Vi sa att vi inte pratade mycket spanska, men det struntade han i. Han ville veta varifrån vi kom och blahi blaha. Han var rätt trevlig, och verkade ensam, men han pratade alldeles för mycket, och vi förstod nog inte hälften. Efter det tog jag bussen tillbaka mot tåget, och så klart missade jag hållplatsen, så jag fick gå tillbaka en bit. Men vaddå? Jag har aldrig varit i G innan.

Veckan som gått nu har varit helt okej. Barnen har mestadels varit snälla och igår var Alvita riktigt mysig. Jag satt och lekte med min dator (skypade med pappa) när hon kom in i mitt rum. Hon ville vara med, så hon kröp upp i mitt knä och "pratade" med pappa. Synd att min kamera inte fungerade, det hade varit roligare för pappa och mamma att kunna se oss också. Men den stunden var ritkigt mysig.

Idag är hela familjen ledig, det är helgdag i Madrid (staden alltså, inte "landskapet" (kommer inte på något bättre ord just nu)) så Pappa och Mamma Alv blev automatiskt lediga eftersom de jobbar där, och barnen är lediga eftersom många av eleverna i deras skola kommer från Madrid, så skolan har stängt också. Bara jag som hade skola idag alltså. Och nu ska jag nog gå ner och titta till läget där nere. Har mest suttit här sedan jag kom hem från skolan. Är rätt trött, och hade velat sova en stund, men tror jag kan göra det senare om jag vill.

Förresten, hela familjen (mest Mamma och Pappa Alv) är förkyld! Jag hoppas verkligen att jag slipper undan, det verkar nästan som det just nu, men man ska aldrig ropa hej förrän man är över bäcken.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka datum blev det nu då?? :)

2007-11-09 @ 19:59:37
Postat av: Mammica

Om jackan var så snygg borde du ha köpt den direkt! Annars hinner det kanske bli vinter på riktigt innan du får tag på någon.
Och du, det går tåg från Kastrup till Halmstad! Med lite tur så går det ett tåg hem också och du kan dra i nödbromsen här utanför så slipper vi köra bort till stationen!

2007-11-09 @ 20:31:18
Postat av: Mammica

Snö??? Har inte sett någon här hos oss än så länge. Bara frost på marken.

2007-11-10 @ 08:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0