Shopping i Madrid

Idag har jag shoppat upp nästan 90 euro. Illa, illa. Men vad gör man när man befinner sig i Madrid med massa underbara affärer omkring sig? Köpte fem tröjor, en pa Zara, tre stycken pa Stradivarius (som är och kommer förbli min älsklingsaffär alltid) och en sista pa Mango. Sa nu har jag fem nya tröjor jag kan slita med hälsan. Helt underbart att ha lite nytt att sätta pa sig. Och jag älskar Stradivarius. Haha. Sen hittade jag en jacka pa Zara som jag funderade pa att köpa, men tror jag väntar lite. 99 euro kostade den. Var visserligen en ordentlig vinter jacka. Som tva jackor i en, plus foder och sant. Sa om jag köper den lär jag inte frysa varken här eller i Sverige.

Pratade med Mamma och Lillebror där hemma i Sverige ikväll. Var länge sen vi pratade i telefon, och det kändes konstigt att prata svenska. Gjorde det visserligen med norskorna förra veckan, men det var inte alls samma sak. Men kändes bra att göra det i alla fall. Har inte speciellt mycket hemlängtan, trivs rätt bra här om jag ska vara ärlig. Tiden har gatt fort, snart är det en manad (pa onsdag). Men klart man saknar de (er) där hemma ocksa. Det far ni inte tri att jag inte gör, även om jag som sagt har det rätt bra här nere ocksa.

Nu ska jag nog ner och se om jag inte kan fa min middag snart. Är hungrig. At lunch hos farmor och farfar i Madrid idag. Det var anledningen till att jag befann mig där över huvud taget. Jag och Mamma Alv gick ut och shoppade, pa var sitt hall visserligen, efter maten och lämnade barnen kvar i lägenheten, Pappa Alv var hemma här i byn och arbetade pa sin artikel. Farfar är rolig, men samtidigt lite, vad ska man säga, han har sina asikter och jag brukar mest försöka le och halla med.  Nu: matjakt!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag älskar Zara!!!!!!! Och jag saknar fortf kort!! Vill ju se :D Och sen tycker jag pckså du ska fixa din cam och mic ;)

2007-10-07 @ 10:46:16
Postat av: Mammica

Vi är bara jätteglada för att du trivs! Vi saknar dig och vet att du också saknar oss här hemma, men vi har ju så tät kontakt så det känns inte som att du är så långt borta.
Fem nya tröjor kan ju också pigga upp tillvaron!
Puss och kram!

2007-10-07 @ 21:11:25
Postat av: Sara

Håller med! Känns inte som att du är så långt borta faktiskt:P Och med att man kan följa din blogg så bra också ;)

2007-10-08 @ 15:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0