Smatt och gott

Presenten igar var varsin klubba som jag fatt i förra veckan av Javs mamma, kompisen som de allt som oftast vill följa med hem. Och de skötte sig ju utmärkt resten av dagen ocksa, sa tyckte det var rätt att de faktiskt fick sina klubbor. Jag ska dock inte muta dem särskilt ofta, gillar inte det egentligen. De ska lära sig ända.

Och en sak jag glömde skriva igar. Jag var pa Carrefour efter skolan igar, köpte choklad (ajabaja Anna, men var sa sugen), minichiabattabröd och.. Arla-ost!! Letade ett bra tag efter det innan jag till slut fann det. Finello (mozarella fran Arla) hade jag sett tidigare, men nu hittade jag även skivad Dofina Havatri tror jag den hette. Sa, mamma, jag äter din ost nu. Fast jag antar att det är en dansk vara, men det är i alla fall Arla, och det är det som räknas!

Idag fick vi tillbaka testen fran Ests lektion i torsdags. E gav dem till oss idag, och jag hade 98% pa det. Precis som förra veckan. Sa det far väl anses som rätt bra antar jag. Haha.

Men maste plugga lite nu, men har en hel timme innan jag maste hämta barnen. Fast det är en himlans massa vägarbeten pa vägen till skolan. De gör tva rondeller och jag vet aldrig hur jag ska köra, för de ändrar om det hela tiden. Ibland far man inte ens köra in i rondellen över huvud taget, och ibland fungerar den som en riktig rondell. Ett äventyr att köra dit alltsa.

Kommentarer
Postat av: Mammica

Arlas danska produkter duger de också, Dofino Havarti (-annars var det rätt!) är inte så dum. Men skivad svensk Arla-Hushållsost kan du nog hitta också med lite tur. Hel Hushållsost och Magré finns förmodligen i delikatessdisken där man får be om en bit eller ett antal skivor. När vi kommer ner någon gång så tar vi en butiksrunda och kollar in sortimentet! Men först laddar vi resväskan med svensk ost!

2007-10-16 @ 19:55:34
Postat av: Emily

98% är ju superbra!! För tillfället är jag nöjd om jag slipper komplettera nästa tenta. :P

2007-10-26 @ 14:50:45
URL: http://emsypemsy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0